Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016

11ο Συμπόσιο Ποίησης !



Νομίζατε ότι σήμερα, Παγκόσμια ημέρα της Ποίησης*,
θα έχανα το ραντεβού μου ;
(λίγο έλειψε.... λόγω ανωτέρας βίας, αλλά τέλος καλό, όλα καλά)
Για αυτό και δεν βγήκα εξάλλου πρωινή σήμερα στον αέρα!

Όμως, το 11ο Συμπόσιο Ποίησης είναι εδώ,
 ακριβώς όπως πέρυσι,
ακριβώς όπως πρόπερσι
τέτοια μέρα.
Τι καλύτερο για τη γιορτή της Ποίησης;
Με τον ήλιο σήμερα, 21 Μαρτίου, να μας χαμογελά 

(και το είχαμε τόσο ανάγκη)
και την υπόσχεση ότι η μέρα θα κρατάει όλο και περισσότερο...


Φίλοι και του μπλογκ και της Ποίησης.
Βαθιά επηρεασμένη από τη μεγάλη μου αγάπη, τα παιδιά μας,
την άνοιξη της ζωής του ανθρώπου, σας ζητώ...
να αφουγκραστείτε τα μύχια της ψυχής σας 
 και να δημιουργήστε σε έμμετρη ή ελεύθερη ποίηση, 
με οδηγό υποχρεωτικά τη (θεματική) λέξη

Παιδί (ή παιδικός)

(η μία ή και δύο, η επιλογή είναι δική σας)


Από σήμερα λοιπόν 
21 Μαρτίου έως και την Πέμπτη 14 Απριλίου
στις 8 το βράδυ
θα περιμένω τη συμμετοχή σας στο mail μου.

tea_airis@yahoo.gr

μέσα στο mail κι όχι με επισύναψη,
χωρίς διαστήματα ή άλλες μορφοποιήσεις.
Μην ξεχάσετε φυσικά να έχετε και τίτλο! 



Προσοχή!
Για πρώτη φορά μπαίνει όριο:
Μια ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ο καθένας



Οι ποιητικές σας συμμετοχές θα συνοδεύονται και πάλι
με μια εικόνα δικής σας επιλογής.

Αν νομίζετε ότι πρέπει να συνοδεύετε τη φωτογραφία σας
με κάποιο link γιατί πιθανόν να υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα,
στείλτε το κι αυτό παρεΐτσα!
Ειδάλλως θα γίνεται αναφορά ότι οι εικόνες δεν μας ανήκουν
και είναι από τη google.


Από Παρασκευή 15/04 έως και Πέμπτη 21/04
τα ποιήματα θα τεθούν σε ψηφοφορία
με το γνωστό τρόπο, όπως πάντα.
Παρασκευή 22/04
θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.



Δώρο, εκτός από τον νικητή του Συμποσίου,
θα πάρει κι ένας από όσους συμμετέχουν στο δρώμενο μας 
με οποιοδήποτε τρόπο, όπως πάντα έπειτα από κλήρωση.






Το Συμπόσιο δεν είναι επίσημος διαγωνισμός.
Είναι ένα διαδικτυακό μας δρώμενο.
Δημιουργήθηκε για τα blogks με τα οποία έρχομαι σε αλληλεπίδραση. 
Οι περισσότεροι μεταξύ μας πια γνωριζόμαστε
(αρκετοί γνωριστήκαμε μέσα από το Παιχνίδι των λέξεων
του TEXNIS STORIES, πάνω στο οποίο κι αρχικά πάτησα).
Καθώς πλέον σας γνωρίζω όλους μπορώ να διασφαλίζω και τη διαφάνεια.
Θα συμμετέχουν είτε στη δημιουργία είτε στη βαθμολόγηση, μόνον φίλοι αναγνώστες.

Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.

* Η Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου. Η αρχική έμπνευσή της ανήκει στον έλληνα ποιητή Μιχαήλ Μήτρα, ο οποίος το φθινόπωρο του 1997 πρότεινε στην Εταιρεία Συγγραφέων να υιοθετηθεί ο εορτασμός της ποίησης στην Ελλάδα, όπως και σε άλλες χώρες, και να οριστεί συγκεκριμένη μέρα γι' αυτό.
Η εισήγησή του έφτασε με επιστολή στα χέρια του ποιητή και μελετητή της ποίησης Κώστα Στεργιόπουλου, προέδρου τότε της Εταιρείας Συγγραφέων. Η ποιήτρια Λύντια Στεφάνου πρότεινε ως ημέρα εορτασμού την 21η Μαρτίου, την ημέρα της εαρινής ισημερίας, που συνδυάζει το φως από τη μία και το σκοτάδι από την άλλη, όπως η ποίηση, που συνδυάζει το φωτεινό της πρόσωπο της αισιοδοξίας με το σκοτεινό πρόσωπο του πένθους. Η πρώτη Ημέρα Ποίησης γιορτάστηκε το 1998 στο παλιό ταχυδρομείο της πλατείας Κοτζιά. Ετοιμάστηκε με ελάχιστα έξοδα και πολλή εθελοντική δουλειά, και είχε μεγάλη επιτυχία.
Την επόμενη χρονιά ο συγγραφέας Βασίλης Βασιλικός, πρέσβης της Ελλάδας στην UNESCO, εισηγήθηκε στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του οργανισμού η 21η Μαρτίου να ανακηρυχθεί Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, όπως η 21η Ιουνίου είναι Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής. Οι Γάλλοι, οι Ιταλοί, οι Τυνήσιοι και άλλοι πρέσβεις από χώρες της Μεσογείου υποστήριξαν την εισήγηση και η ελληνική πρόταση υπερψηφίστηκε.
Τον Οκτώβριο του 1999, στη Γενική Διάσκεψη της UNESCO στο Παρίσι, η 21η Μαρτίου ανακηρύχθηκε Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. Το σκεπτικό της απόφασης ανέφερε: «Η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης θα ενισχύσει την εικόνα της ποίησης στα ΜΜΕ, ούτως ώστε η ποίηση να μην θεωρείται πλέον άχρηστη τέχνη, αλλά μια τέχνη που βοηθά την κοινωνία να βρει και να ισχυροποιήσει την ταυτότητά της. Οι πολύ δημοφιλείς ποιητικές αναγνώσεις μπορεί να συμβάλουν σε μια επιστροφή στην προφορικότητα και στην κοινωνικοποίηση του ζωντανού θεάματος και οι εορτασμοί μπορεί να αποτελέσουν αφορμή για την ενίσχυση των δεσμών της ποίησης με τις άλλες τέχνες και τη φιλοσοφία, ώστε να επαναπροσδιοριστεί η φράση του Ντελακρουά "Δεν υπάρχει τέχνη χωρίς ποίηση"» ΠΗΓΗ
Μέρες άνοιξης

μας λέει σήμερα η ANNA Flo, στο Ατενίζοντας!
ενώ και 
η  Αλεξάνδρα, στο a button on the moon
μας έχει τις δικές της Μέρες Άνοιξης
συμμετέχεις και παρακολουθείς 
το νέο μας δρώμενο!

Σας γλυκοφιλώ
@ριστέα

26 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Αριστάκι μου
    Σίγουρα σε περίμενα σήμερα να δώσεις
    το παράγγελμα της εκκίνησης
    Από το πρωί ανοίγοντας τον υπολογιστή
    έψαχνα ανάρτηση σου με την έναρξη νέου
    Συμποσίου σημειολογικά και μόνο δεν θα
    άφηνες αυτή την ημέρα χωρίς τιμές!!!
    Το θέμα καταπληκτικό αλλά γιατί μόνο μία
    συμμετοχή....ε;
    Τι θα κάνω εγώ που έχω μάθει να ξύνω πολλές
    φορές το μολύβι μου!!!!
    Άντε θα το καταπιώ και θα περιοριστώ
    Χαίρε λοιπόν στην ποίηση που στέκεται στον άνθρωπο
    όλες ανεξαιρέτως τις ημέρες του χρόνου

    Σε φιλώ πολύ πολύ μάτια μου ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για πρόσεξε λίγο τις ημερομηνίες
    κάτι δεν κολλάει καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αριστάκι μου, μετά τα άσχημα νέα που μόλις διάβασα, έρχεται σαν χάδι στο πρόσωπο, η σημερινή ανακοίνωση του 11ου Συμποσίου! Καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα είμαι παρούσα!
    Καλή σου εβδομάδα, ψυχή μου
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα Αριστέα μου! Λες να δοκιμάσω να γραψω; Χμ για να δούμε αν θα το καταφερω. Πικρή μέρα σήμερα όντως :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είχαμε και άσχημα νέα σήμερα...Αλλά το παραθύρι σου όταν ανοίγει όπως κάθε μέρα, είναι χαρά Θεού. Τη λάτρεψα τη λέξη, στο είπα.Υπέροχη και ωραίο η μία συμμετοχή γιατί μαζεύονται πολλές συμμετοχές και ίσως κουράζει. Μέσα και εγώ εκτός απροόπτου.
    Να σαι καλά Αριστέα μου
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έχω μια "άνοιξη", ένα "παιδί" κι ένα καημό βαρύ απόψε. Θεού θέλοντος θα είμαι κι εγώ στην παρέα μας. Αυτή η λέξη με πήγε στο παιδί που χάθηκε τόσο γρήγορα και τόσο άδικα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν σε προλαβαίνω καλή μου! Μόλις έκανα τις μέρες της Άνοιξης...!
    http://abuttononthemoon.blogspot.gr/2016/03/spring.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ωραία λέξη, και συμφωνώ με την αλλαγή για τη μία συμμετοχή. Κάτι μου λέει πως θα είναι καλύτερα. Καλές εμπνεύσεις και καλή επιτυχία!
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δύσκολα μας βάζεις και το ξέρεις.
    Εύχομαι καλή επιτυχία σε όσους συμμετάσχουν.

    Μεγάλη ημέρα η σημερινή!
    Μη ξεχνάμε ότι η 21η Μαΐου είναι επίσης Παγκόσμια ημέρα για το Σύνδρομο Down και Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άκου "Μαΐου"!
      Μαρτίου ήθελα να πω.

      Διαγραφή
    2. αχαχαχα! Κάτι έχεις πάθει τελευταία! ☺
      (βιάζεσαι να με μεγαλώσεις και μου πηδάς μήνες...;)

      Διαγραφή
  10. Έχω βάσιμες υποψίες πως δε σταματάς ποτέ να κατεβάζεις ιδέες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ενα παιδί ισως να είναι χαρούμενο εκει ψηλα για το θεμα που εβαλες Αριστακι μου... δεν θα μπορούσε να ηταν καλύτερο... καλες επμνευσεις σε όσους γραψουν...αυτην την φορα θα είναι ιδιαίτερα νομιζω!! να είσαι καλα ματια μου που δινεις αφορμες για δημιουργικες ιδεες.!! να περνας καλά οσο αυτό ειναι εφικτό... φιλω σε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολυ ομορφες οι πληροφοριες σου για την ημερα ποιησης. Η λεξη παιδι φερνει πολλους συνειρμους... πιστευω οτι θα εχουμε ενα εξαιρετικο συμποσιο!
    Καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και αναρωτιόμουν πως ήταν τόσο σίγουρη ότι αυτή τη φορά θα βρω έμπνευση;; Είχες απόλυτο δίκιο.. ;)
    Εξαιρετική επιλογή ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αριστάκι μου, ωραίο θέμα επέλεξες, θα μας εμπνεύσει τρυφερά! Θα είμαι κι εγώ παρούσα. Ακόμα βέβαια "μαζεύω" λουλούδια της Άνοιξης, για την μελλοντική ανάρτηση μου...!
    Να είσαι καλά και να έχεις ένα όμορφο βραδάκι!
    Φιλάκια πολλά με μια μεγάλη αγκαλιά! :)) ❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα Αριστέα μου γλυκιά.
    Είχα χάσει πολλές αναρτήσεις γιατί είχα μια μικρή αποχή απο το μπλοκ αλλά ενημερώθηκα πλήρως σήμερα για όλα.
    Καταρχάς συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου στις "25 λέξεις". Υπέροχη για μια δύσκολη και συνάμα τόσο ωραία φωτογραφία.

    11ο συμπόσιο; Θα τα εκατοστίσουμε χιχιχι
    Ενας θεσμός πλέον που αγαπάμε όλοι και ξέρουμε πόσες μάχες εδωσες και δίνεις για να τον κρατήσεις και να τον υπερασπίσεις (ειδικά στο παρελθόν που πραγματικά χρειαζόταν προστασία και το έκανες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο).
    Το θέμα που επέλεξες ομολογώ οτι με εξέπληξε, δεν το περίμενα και μου άρεσε πολύ.
    Νιώθω πως θα γίνουμε όλοι παιδιά.

    Ενημερώθηκα επίσης για το νέο δρώμενο και πάω ήδη να διαβάσω τις πρώτες συμμετοχές.
    Θα προσπαθήσω να λάβω μέρος και εγώ και λέω θα προσπαθήσω οχι γιατί δε θέλω αλλά γιατί δεν προλαβαίνω.

    Φιλιά πολλά γλυκιά μου και συνέχισε να μοιράζεσαι μαζί μας ενδιαφέροντα θέματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Γειά σου Αριστέα μου.
    Με χαρά πληροφορούμε για το δρώμενό μας.
    Εύχομαι από καρδιάς να έχεις ποιοτική και πλατιά συμμετοχή.
    Εννοείται πως θα συντρέξω την προσπάθεια.
    ΄Ομορφες καλημέρες !
    (Κνάκαλος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πλάκα πλάκα, όλες οι εικόνες υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα κι όλοι κάνουμε παράνομα χρήση εικόνων.. Η λέξη είναι από μόνη της τόσα πολλά πράγματα.. Βασικά αν είχαμε την δυνατότητα να αναρτήσουμε κάτι που δεν είναι δικό μας, σίγουρα θα συμμετείχα με αυτό:
    https://www.youtube.com/watch?v=z6BKXWutlsc
    Τώρα, την έβαψα! Χαχα! Φιλιά και καλησπέρες ❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χρόνια πολλά Αριστέα μου!! Καλές εμπνεύσεις έυχομαι σε όλους τους φίλους!! Κάτι μου λέει ότι θα ναι από τα πολύ συγκινητικά συμπόσια όπως αυτό με την πατρίδα.. Δεν ξέρω, έτσι έχω μια υπόνοια!!
    Δεν φημίζομαι για το μητρικό μου ένστικτο αλλά θα προσπαθήσω!! :))
    Φιλάκια πολλά σου στέλνω και καλό 3ήμερο να χεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλή επιτυχία και σε αυτό το συμπόσιο και καλές εμπνεύσεις σε όλους μας!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλημέρα Αριστέα μου και καλή Κυρικαή.
    Σιμά σας θα είμαι κι εγώ !
    Καλή επιτυχία πυργοδέσποινα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Σας ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια σας!
    Χαίρομαι πολύ που σας άρεσε η θεματική μας λέξη.
    Ήδη παραλαμβάνω στο μέιλ ομορφιές και είμαι σίγουρη ότι θα συγκινηθούμε πολύ (και ) σε αυτό το Συμπόσιο :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ως χαμένη στο διάστημα μεταξύ κενού και αποβάθρας... έχω χάσει πάρα πολλά επεισόδια!!
    Η λέξη που επέλεξες μπορεί να δώσει την έμπνευση για ιδιαίτερες δημιουργίες ακόμα και συμβολικές!!
    Δεν μπορώ να υποσχεθώ την συμμετοχή μου, όμως επειδή όσα δεν φέρνουν οι μέρες τα φέρνει η στιγμή, θα δείξει πώς θα πάει μέχρι το τέλος της προθεσμίας. Αν δεν προλάβω να γράψω ή δεν με συναντήσει η... έμπνευση, μπορεί να κάνω μια μικρή ανάρτηση για το παιδί. Όλα είναι ρευστά...
    Καλή επιτυχία σε όλους τους συμμετέχοντες και σε σένα καλή δύναμη για την πάντα αξιέπαινη προσπάθειά σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλαύκη μου κι εγώ χαμένη είμαι στην ουσία!
      Κι εγώ περιμένω πολλά και σπουδαία αυτή τη φορά! Για να δούμε...
      Ό,τι κι αν προλάβεις είμαι σίγουρη ότι θα το απολαύσω ... είναι γνωστή η αδυναμία μου στο θέμα!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  23. Αριστάκι μου πρόλαβα και το μυρίστηκα εγκαίρως πριν τη λήξη το συμπόσιο κι αφού είναι παιδικό το θέμα σου έστειλα τη συμμετοχή μου πριν το σχόλιο για να είμαι συνεπής!!! Φιλάκια πολλά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή